EKOBIK v/s INJECTIA DIRECTA DE BENZINA

Fara a pretinde egalarea performantelor obtinute de motoarele MAS cu injectie directa de benzina,efectele aplicarii tehnologiei EKOBIK prezinta unele asemanari cu avantajele demonstrate de injectia directa, adaugand si cateva rezolvari pentru unele dintre problemele aparute in exploatatea acestor motoare. Rezultatele EKOBIK sunt obtinute pe motoare cu injectie indirecta sau chiar pe motoare cu carburator si catalizator simplu.

  CATEGORIE INJECTIE DIRECTA Specificatii EKOBIK Specificatii
           
1. Eliminare depuneri de benzina pe supape si galerie admisie da   n.a  
2. Eliminare depuneri calamina si nearse de pe galeria de evacuare si esapament (inclusiv catalizator) n.a   da  
3. Protectie la coroziune sistem evacuare n.a,   da Se mareste timpul de exploatare al sistemului de evacuare cu peste 50%
4. Imbunatatirea controlului amestecului da In special la relanti si sarcini partiale constante da In toate regimurile, in special la sarcini si turatii ridicate
5. Reducerea pierderilor de pompaj da   n.a.  
6. Scaderea emisiei de CO2 si a consumului de combustibil da La sarcini partiale da In toate regimurile, in special la sarcini si turatii ridicate
7. Scaderea pierderilor de caldura da La sarcini partiale da Temperatura medie a gazelor evacuate scade sensibil
8. Incalzirea mai rapida a motorului da   da pana la 50%
9. Intarzierea injectiei in faza de evacuare da   n.a.  
10. Pornire mai buna la rece da   da  
11. Raspuns mai bun la acceleratie da   da Inclusiv la suprasarcina
12. Sistem special de tratare a gazelor arse – catalizator cu 3 cai da obligatoriu nu nenecesar
13. Catalizator special Nox da   nu EKB schimba prioritatea de reactie 
14. Emisii ridicate de particule la relanti si sarcini reduse da Necesar sistem start/stop sau sisteme sofisticate de neutralizare a emisiilor de Nox si PM nu  
15. Degradarea uleiului motor da   nu Se va schimba prima data uleiul dupa aprox. 1000 km, apoi la intervale cu 50 – 90% mai lungi decat de obicei
16. Combustibil superior da   nu  
17. Reducerea emisiei SOx la pornire, pana la incalzirea catalizatorului. nu   da Este oprita formarea SOx, din faza de combustie primara; reducere pana la 90%