REDUCEREA POLUARII
MAS - aprindere prin scanteie (benzina, GPL)
Combustie quasistoichiometrica (exces de aer redus la relanti si la sarcini si turatii constante, dar subunitar la accelerari si decelerari)
Emisii in concentratie mare la accelerare si decelerare si la sarcini si turatii ridicate
Emisii MAS: CO, HC, SO2, NOx, PM
CO, HC, SO2, Nox se reduc pana la zero la relanti si la sarcini constante (teste ITP) si scad cu 20 - 70% la accelerari si la sarcini si turatii mari; AFR se echilibreaza si la sarcini mari. PM scade cu peste 50%
MAC - aprindere prin comprimare (diesel)
Exces mare de aer -350% - 750%, sau chiar mai mare la sarcini si turatii constante, dar mult mai redus la accelerari (sarcini si turatii ridicate)
Emisii in concentratie mare la relanti, la accelerare si la sarcini si turatii ridicate
Emisii de interes MAC: CO, HC, NOx, PM, HAP*
HAP = hidrocarburi aromatice policiclice
Sunt descompuse si oxidate util particulele cu continut de carbon (PM) si compusii organici volatili (HC, COV, HAP), pana la 90%. Se reduce pana spre zero fumul la evacuare, inclusiv la accelerari.
Emisiile de gaze poluante si de particule se vor reduce ca efect al utilizarii EKOBIK, fiind diminuata capacitatea de formare si de reformare a acestora de la inceputul procesului de combustie, pana la evacuare.
Procesul de diminuare a capacitatii de formare a emisiilor incepe de la pornirea motorului, adica actioneaza chiar si inainte de incalzirea suficienta a catalizatorului.
Motorul se va incalzi de pana la doua ori mai repede cu Emisia de CO2 se va reduce proportional cu reducerea consumului de combustibil.
Optimizarea proceselor de combustiesi, implicit, reducerea concentratiei emisiilor evacuate, este direct dependenta de starea de intretinere a motorului, de la filtrul de aer pana la evacuarea gazelor arse (evacuare complet etansa si completa), inclusiv starea sistemelor de gestiune a combustiei (senzori, cuple, bujii, bobine s.a.)
Aplicarea sistemelor EKOBIK nu poate oferi efectele scontate la motoare cu deficiente importante.