CRESTEREA PUTERII SI A CUPLULUI MOTOR
Cresterea cuplului motor si, implicit, a puterii generate de catre motor se datoreaza sporirii randamentului procesului de combustie din cilindri. Testele initiale s-au efectuat pe motoare clasice, adica carburator (MAS – motor Mitsubishi L300 motor 4G63 – 2.0 – 1991) si injectie directa (MAC – Opel – 1,6 D – 1988), motoare neasistate de computer. In ambele cazuri s-au obtinut cresteri ale cuplului si puterii.
ATAT LA MAC CAT SI LA MAS CRESTE SENSIBIL CUPLUL MOTOR LA TURATII REDUSE
REZULTATE TESTE MOTOR CLASIC
MAS – Mitsubishi – L300 – 4G63 – 2.200.000 Km | ||||
Putere [CP] | Nou | La montaj | 5000 Km cu EKOBIK | % |
90 | 81 | 97 | 19,75 |
MAC – Opel Kadett – 1,6 D – 750.000 Km | ||||
Putere [CP] | Nou | La montaj | 5000 Km cu EKOBIK | % |
54 | 50 | 62 | 24 |
MAS - aprindere prin scanteie (benzina, GPL)

PENTRU ACEEASI CANTITATE DE COMBUSTIBIL
COMBUSTIA SE TRANSFORMA DIN OXIDATIVA IN PARTIAL REDUCATOARE
CRESTE RANDAMENTUL ARDERII (15 - 20%)
SE CREEAZA LUCRU MECANIC SUPLIMENTAR (+8 - 15%)
CRESTE PUTEREA SI CUPLUL MOTOR (+4 - 12%)
MAC - aprindere prin comprimare (diesel)


