CRESTEREA PUTERII SI A CUPLULUI MOTOR

Cresterea cuplului motor si, implicit, a puterii generate de catre motor se datoreaza sporirii randamentului procesului de combustie din cilindri.
Testele initiale s-au efectuat pe motoare clasice, adica carburator (MAS – motor Mitsubishi L300 motor 4G63 – 2.0 – 1991) si injectie directa (MAC – Opel – 1,6 D – 1988), motoare neasistate de computer.
In ambele cazuri s-au obtinut cresteri ale cuplului si puterii.

ATAT LA MAC CAT SI LA MAS CRESTE SENSIBIL CUPLUL MOTOR LA TURATII REDUSE

REZULTATE TESTE MOTOR CLASIC

MAS – Mitsubishi – L300 – 4G63 – 2.200.000 Km
Putere [CP] Nou La montaj 5000 Km cu EKOBIK %
90 81 97 19,75
MAC – Opel Kadett – 1,6 D – 750.000 Km
Putere [CP] Nou La montaj 5000 Km cu EKOBIK %
54 50 62 24
"

MAS - aprindere prin scanteie (benzina, GPL)

PENTRU ACEEASI CANTITATE DE COMBUSTIBIL

"

COMBUSTIA SE TRANSFORMA DIN OXIDATIVA IN PARTIAL REDUCATOARE

"

CRESTE RANDAMENTUL ARDERII (15 - 20%)

"

SE CREEAZA LUCRU MECANIC SUPLIMENTAR (+8 - 15%)

"

CRESTE PUTEREA SI CUPLUL MOTOR (+4 - 12%)

"

MAC - aprindere prin comprimare (diesel)

PENTRU ACEEASI CANTITATE DE COMBUSTIBIL

"

COMBUSTIA SE TRANSFORMA DIN DIFUZIVA IN PARTIAL CINETICA SI REDUCATOARE

"

CRESTE RANDAMENTUL ARDERII (20 - 25%)

"

SE CREEAZA LUCRU MECANIC SUPLIMENTAR (+10 - 20%)

"

CRESTE PUTEREA SI CUPLUL MOTOR (+10 - 25%)

REZULTATE – CRESTEREA CUPLULUI MOTOR SI A PUTERII

MAS (benzina + GPL)

MAC – Diesel