CURATARE IN FUNCTIONARE EGR, DPF, CATALIZATOR
ACESTE DISPOZITIVE DE PE TRASEUL DE EVACUARE SE CURATA IN FUNCTIONARE DOAR DACA TRASEUL GAZELOR ARSE NU ESTE COMPLET INFUNDAT
MAS - aprindere prin scanteie (benzina, GPL)
• Trafic preponderent urban
• Conducere la turatii mici (suprasarcina)
• Benzina sau GPL cu compozitie variabila
• Se formeaza in exces particule nearse sau partial arse
• Particulele adera la suprafetele metalice ale catalizatorului si a intregii evacuari
• Treptat, depunerile se acumuleaza si se transforma in calamina, pana la infundarea pasajului
• Motorul nu mai „trage”
• Urca greu in turatie
• Probleme la depasiri si urcarea pantelor
• Creste consumul de combustibil
• Impiedica formarea si/sau reformarea de particule nearse
• Curata depunerile existente
• Mentine in stare curata catalizatorul, filtrul de particule, EGR si tobele de esapament
MAC - aprindere prin comprimare (diesel)
• Trafic preponderent urban
• Conducere la turatii mici (suprasarcina)
• Motorina cu compozitie variabila
• Se formeaza in exces particule nearse sau partial arse
• Particulele adera la suprafetele metalice ale catalizatorului, DPF-ului si a intregii evacuari
• Treptat, depunerile se acumuleaza, pana la infundarea pasajului
• Infundare treptata a pasajelor
• Fum din ce in ce mai dens la evacuare
• Motorul pare „obosit”
• Impiedica formarea si/sau reformarea de particule nearse
• Curata depunerile existente
• Mentine in stare curata catalizatorul, filtrul de particule, EGR si tobele de esapament