MONTAJUL EKB
Montarea dispozitivelor EKB se va efectua exclusiv de catre personal instruit de catre producator, deoarece este necesara o verificare prealabila a motorului, unele masuratori necesita aparatura adecvata, iar montajul este specific fiecarui motor, din cauza arhitecturii diferite a motoarelor si necesitatea alegerii pozitiei optime pentru montaj.
Tehnologia aplicata prin intermediul dispozitivelor EKOBIK se adreseaza doar autovehiculelor rezonabil intretinute, asa ca se procedeaza la o verificare preliminara.
Pasii de montaj arata in felul urmator:

1. Test EOBD

2. Masurare vacuum galerie admisie

3.Test gaze preliminar

4. Montare suporti

5. Montare priza absorbtie

6.Montare EKB

7.Montare furtun vacuum

8.Test gaze final
- Evaluare eliminatorie
- Verificare stare generala (starea de curatenie a motorului, scurgeri de fluide, elemente deteriorate vizibil, contacte electrice defecte sau improvizate, nivelurile fluidelor de lucru in afara limitelor)
- Verificare etanseitate sistem evacuare
- Verificare admisie aer (filtru aer, etanseitate traseu)
- Diagnoza OBD (daca exista priza OBD pe autovehicul)
Oricare dintre punctele a, b, c, d, sunt eliminatorii; se va trece la montarea dispozitivului EKB doar dupa remedierea neconformitatilor. Operatiunile de remediere se vor executa la un atelier capabil sa rezolve problemele constatate.
- Masurare emisii
Valorile emisiilor, in special CO si HC, sunt critice, indicand calitatea combustiei. Chiar daca sunt depasite valorile maxime reglementate, acestea se vor situa in limite admisibile dupa montarea dispozitivului EKB. Sunt exceptate de la valorile de mai jos motoarele cu carburator, acestea avand alt sistem de evaluare.
Relanti |
||||||
CO |
≤ 0,40 |
O.K. |
≥ 0,40 ≤ 0,70 |
incert |
≥ 0,70 |
refuz |
HC |
≤ 300 |
O.K. |
≥ 300 ≤ 400 |
incert |
≥ 400 |
refuz |
2500r/m |
||||||
CO |
≤ 0,30 |
O.K. |
≥ 0,20 ≤ 0,30 |
incert |
≥ 0,30 |
refuz |
HC |
≤ 100 |
O.K. |
≥ 100 ≤ 150 |
incert |
≥ 150 |
refuz |
- Testul dinamometric.
Automobilul se deplaseaza la standul dinamometric si se face testul de putere si cuplu, intai in varianta clasica, apoi cu dispozitivul EKB in functiune.
IMPORTANT: Clientul primeste, pe loc, o copie pentru masuratorile efectuate, atat cele privind emisiile de poluanti, cat si rezultatele testelor dinamometrice.
Comentarii recente