Nanoaditivarea aerului de combustie

Cum actioneaza EKOBIK*

Introduce in aerul necesar arderii nanoparticule, inerte pana la atingerea temperaturii de 400°C, dupa care aceste particule intervin in procesele de combustie accelerand reactiile de ardere a combustibilului, conducand la consumarea utila a particulelor de combustibil intr-un interval de timp mai scurt decat in cazul combustiei clasice, avand ca efect:

  • quasieliminarea fenomenului de stingere a flacarii la peretele cilindrului, adica o proportie mai mare din combustibilul furnizat pentru fiecare ciclu motor va fi transformata in lucru mecanic; acest lucru mecanic suplimentar (fata de combustia clasica) va realiza o marire a cuplului si a puterii generate de catre motor.
  • in galeria de evacuare va ajunge mult mai putin combustibil nears (deoarece a fost diminuat fenomenul de stingere a flacarii la peretele cilindrului); de aici apare o reducere consumului de combustibil.
  • la sarcini mari si turatii ridicate, asigura o suplimentare a oxigenului necesar arderii, astfel incat o prpotie mai mare din amestecul foarte bogat furnizat ciclului motor, va fi consumata in mod util, iar motorul va furniza cuplul si puterea solicitate cu mai putin combustibil. Este evident ca o mai mica parte a combustibilului consumat va ajunge sa se piarda inutil in galeria de evacuare, asa ca si emisia de poluanti va scadea proportional;
  • oxidarea avansata a fractiilor de hidrocarburi ciclice, care sunt baza formarii unei parti din emisiile poluante in toate regimurile de sarcina;
  • reducerea emisiei de CO chiar si la motorul rece sau la sarcini ridicate;
  • schimbarea partiala a ordinii reactiilor de ardere, oxigenul preferand CO inainte de azot, adica mai putini oxizi de azot rezultati din ardere.
  • accelerarea transformarii moeculelor biatomice in molecule triatomice (CO la CO2), adica va rezulta o ardere mult mai completa, pe fiecare ciclu motor.
  • reduce posibilitatea de formare a particulelor poluante iar fractiile metalice reziduale din combustibil (parti pe milion/miliard), vor forma o pelicula protectoare, pe intreg traseul de evacuare, protejand de coroziune sistemul de evacuare a gazelor arse;
  • incetineste procesul de degradare acida a uleiului motor;
  • diminueaza puternic procesele de acumulare a depunerilor care contin carbon si curata depunerile existente, in special pe traseul de evacuare a gazelor arse;
  • curata si mentine in stare curata sistemul de recirculare a gazelor arse (EGR);
  • curata, protejeaza si prelungeste viata catalizatorului, mentinand eficienta acestuia;
  • reduce timpul necesar incalzirii motorului (aproximativ 13% din totalul emisiilor poluante, furnizate de catre motoarele cu aprindere prin scanteie sunt produse in timpul incalzirii motorului).