SPORUL DE PUTERE SI CUPLU
SPORUL DE PUTERE SI CUPLU
Cu EKOBIK® combustibilul se consuma aproape integral; se diminueaza foarte mult fenomenul de “stingere la perete” a frontului de flacara, adica din reactiile de combustie se va obtine un spor de lucru mecanic, pentru fiecare ciclu motor, iar acesta se va transmite catre arborele cotit, de unde va rezulta o marire a cuplului motor si, implicit, a puterii furnizate.
Fenomenul este evidentiat imediat dupa montarea EKB si se va accentua dupa 1000 – 2000 km.
REDUCEREA CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL
Proportia de combustibil nears, care si-ar continua inutil evolutia in galeria de evacuare a fost deja consumata in mod util in cilindru, iar in functie de sarcina motorului, acesta se situeaza intre 4% si 25%, proportional cu sarcina motorului.
Depunerile de pe suprafetele de schimb de caldura sunt indepartate, iar motorul se va incalzi pana la de doua ori mai repede, consumand mai putin combustibil pentru a atinge temperatura de regim.
Reducerea de consum va fi observata in primii 500 km si va fi mai importanta dupa 2000 km parcursi cu dispozitivul EKB.
REDUCEREA EMISIEI DE POLUANTI
Utilizarea EKB induce modificari ale reactiilor de combustie, astfel incat se reduc posibilitatile de formare a poluantilor (HC, SOx, NOx, particule).
REDUCEREA COSTURILOR DE INTRETINERE
Se diminueaza fenomenul de coroziune a traseului de evacuare a gazelor arse.
Supapa EGR nu se mai infunda; este curatata in timpul functionarii motorului (daca nu este complet infundata)
Uleiul motor isi pastreaza compozitia un timp mai indelungat.